Ricco Sørensen solgte i januar 2017 halvdelen af sit livsværk til mangemillionæren Christian Dyvig. Sammen har de planer om at åbne flere kaffebarer herhjemme og føre kæden til storbyer i udlandet.

Men vokseværket har sin pris. I 2017 kom Riccos Kaffe ud med et underskud på 3,2 mio. kr., afslører et nyligt offentliggjort regnskab. Underskuddet har sendt egenkapitalen i minus med 1,1 mio. kr.

”Årets resultat skyldes en betydelig ekspansion og opstartsomkostninger i forbindelse med åbning af fem nye kaffebarer,” skriver adm. direktør Ricco Sørensen i det nye regnskab.

For at sikre driften har Christian Dyvig konverteret 2,8 mio. kr. af kaffekædens gæld til egenkapital.

Kassemester: Sådan driver man 80 spisesteder på Roskilde Festival

I disse dag blæser musikken for 130.000 glade gæster på årets Roskilde Festival. Over 80 madboder og restauranter sørger for, at festivalgængernes sult og tørst bliver stillet i en fart. Det kræver logistik, hastighed og mange hænder, fortæller Lasse Peters, direktør for OnlinePOS, som leverer kassesystemet til alle festivalens spisesteder.

Trend: Kaffekampen mellem det autentiske og det automatiserede

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om udviklingen i retning af mere digitalisering og automatisering på kaffemarkedet.

Trend: Sansekaffe til gæsterne

Forbrugerne efterspørger kvalitetskaffe, men også oplevelser. Flere og flere virksomheder forsøger nu at imødekomme denne tendens med nytænkende produkter til kaffe-elskere.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne