Målt på det generelle prisniveau for forbrugsvarer og serviceydelser er Danmark det næstdyreste land i det Nordeuropæiske konkurrencefelt kun overgået af Norge. Og når turisterne skal grave dybt i lommerne, forventer de simpelthen mere af danskerne. 

Det har fået Region Hovedstaden til at sparke innovationsprojektet NICE (New Innovative Customer Experiences, red.) i gang. 

”Forbrugerne vil have en unik oplevelse. Det kan være hoteller, der tilbyder en app, som fortæller, hvad man kan opleve i byen. Hoteller som udlejer en cykel eller åbner en cafe i gården, hvor man møder almindelige danskere, så opholdet bliver autentisk,” siger projektleder Lene Wendelboe til TV 2 Lorry. 

Horesta indgår i NICE-partnerskabet sammen med blandt andet fagforeningerne 3F og HK, Wonderful Copenhagen, Dansk Erhverv, Roskilde Universitet og CPH Business Academy samt en lang række private aktører. 

Har du fået læst?

Analyse: Stadig store taxiudfordringer for hoteller og restauranter

7 ud af 10 hoteller og restauranter oplever lige nu problemer, når de forsøger at skaffe en taxa til deres gæster. Det er én af konklusionerne i en ny HORESTA-analyse af området. Flere end 200 virksomheder fra erhvervet har svaret på spørgsmålene i undersøgelsen.

Kender du Årets Tjener 2019?

I marts kunne konfettien dale over Nicolai Martens i Messecenter Herning, da han blev kåret til Årets Tjener 2018. Nu sætter HORESTA og 3F jagten ind på Nicolais efterfølger, da der netop er blevet åbnet for tilmelding til Årets Tjener 2019!

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne