Målt på det generelle prisniveau for forbrugsvarer og serviceydelser er Danmark det næstdyreste land i det Nordeuropæiske konkurrencefelt kun overgået af Norge. Og når turisterne skal grave dybt i lommerne, forventer de simpelthen mere af danskerne. 

Det har fået Region Hovedstaden til at sparke innovationsprojektet NICE (New Innovative Customer Experiences, red.) i gang. 

”Forbrugerne vil have en unik oplevelse. Det kan være hoteller, der tilbyder en app, som fortæller, hvad man kan opleve i byen. Hoteller som udlejer en cykel eller åbner en cafe i gården, hvor man møder almindelige danskere, så opholdet bliver autentisk,” siger projektleder Lene Wendelboe til TV 2 Lorry. 

Horesta indgår i NICE-partnerskabet sammen med blandt andet fagforeningerne 3F og HK, Wonderful Copenhagen, Dansk Erhverv, Roskilde Universitet og CPH Business Academy samt en lang række private aktører. 

Har du fået læst?

Trend: Ingen sprogbarriere for dine gæster

Sprogbarrierer kan snart være fortid, for virksomheden Langogo har lanceret et produkt, der med kunstig intelligens kan oversætte mellem personer i realtid. Alt man skal gøre er at tale ind i et håndholdt device, og stemmen vil blive oversat til det ønskede sprog.

Konkurrence: Kender du årets ’Young Chef’

Young Chef går ud på at vise, hvem der er bedst til at sammensætte den mest vels¬magende og interessante menu, samt præsentere denne så professionelt, indbydende og gnidningsløst som muligt i et tæt samarbejde mellem kokke- og tjenerelever.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne