Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Målt på det generelle prisniveau for forbrugsvarer og serviceydelser er Danmark det næstdyreste land i det Nordeuropæiske konkurrencefelt kun overgået af Norge. Og når turisterne skal grave dybt i lommerne, forventer de simpelthen mere af danskerne.
Det har fået Region Hovedstaden til at sparke innovationsprojektet NICE (New Innovative Customer Experiences, red.) i gang.
”Forbrugerne vil have en unik oplevelse. Det kan være hoteller, der tilbyder en app, som fortæller, hvad man kan opleve i byen. Hoteller som udlejer en cykel eller åbner en cafe i gården, hvor man møder almindelige danskere, så opholdet bliver autentisk,” siger projektleder Lene Wendelboe til TV 2 Lorry.
Horesta indgår i NICE-partnerskabet sammen med blandt andet fagforeningerne 3F og HK, Wonderful Copenhagen, Dansk Erhverv, Roskilde Universitet og CPH Business Academy samt en lang række private aktører.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
05-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
05-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
05-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
05-05-2024
-
Brøchner Hotels leverer tilfredsstillende årsregnskab
05-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
05-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
05-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
05-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
05-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
05-05-2024