Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Målt på det generelle prisniveau for forbrugsvarer og serviceydelser er Danmark det næstdyreste land i det Nordeuropæiske konkurrencefelt kun overgået af Norge. Og når turisterne skal grave dybt i lommerne, forventer de simpelthen mere af danskerne.
Det har fået Region Hovedstaden til at sparke innovationsprojektet NICE (New Innovative Customer Experiences, red.) i gang.
”Forbrugerne vil have en unik oplevelse. Det kan være hoteller, der tilbyder en app, som fortæller, hvad man kan opleve i byen. Hoteller som udlejer en cykel eller åbner en cafe i gården, hvor man møder almindelige danskere, så opholdet bliver autentisk,” siger projektleder Lene Wendelboe til TV 2 Lorry.
Horesta indgår i NICE-partnerskabet sammen med blandt andet fagforeningerne 3F og HK, Wonderful Copenhagen, Dansk Erhverv, Roskilde Universitet og CPH Business Academy samt en lang række private aktører.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Protester mod turisme spreder sig i Europa
11-07-2025
-
Wolt udvider trods underskud
11-07-2025
-
Cirkusbygningen satser bredt efter renovering
11-07-2025
-
Københavns Lufthavn i international topplacering
11-07-2025
-
Madklubbens omsætning faldt
11-07-2025
-
Naturhotel i hængekøjer åbner i Nordsjælland
11-07-2025
-
Direktør opsagt efter seks år på fynsk hotel
11-07-2025