Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I sidste uge beklagede hoteller i København, at de har svært ved at skaffe taxier til kunderne. Ifølge Thomas Petersen, direktør i 4x27 - et selskab, der driver bestillingskontor for en række vognmænd - er hotellernes klagesang korrekt.
Men det er de i mange tilfælde selv skyld i, fordi de lægger den samme bestilling hos flere taxiselskaber.
I HORESTA kender politisk direktør Kirsten Munch alt til problemet med at skaffe taxier.
"For det enkelte hotel er det her på daglig basis et af de største problemer, de har. Og sådan som vi ser det, er hotellernes bestillinger hos flere selskaber jo et udtryk for, at der ikke er nok vogne," siger hun.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025