Det er helt bevidst, at politikerne med transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen (LA) i spidsen har skabt en høj grad af kaos i taxibranchen.

Et kaos, som ikke bare er et problem for branchen, men også for taxikunderne, der kan have svært ved at gennemskue en stribe nyskabelser, der trådte i kraft 1. januar 2018 – blot et par uger efter lovens vedtagelse.
 
Det mener i hvert fald et par af taxibranchens garvede folk, nemlig direktør Thomas Petersen fra 4x27 – og Søren Nicolaisen, der stiftede – og i en årrække var formand for – brancheforeningen TiD (Taxiførere i Danmark), hvor han bl.a. talte branchens sag i forhold til Uber.

”Jeg tror at nogen – f.eks. ministeren – ønsker kaos. Man vil gerne have Uber tilbage, fordi det jo er meget bedre end alt andet. Men det er det altså bare ikke," siger 4x27-direktør Thomas Petersen.

Har du fået læst?

Byrådsmedlem: Kom med en Uber

”Uber, hvorfor ikke?”. I et debatindlæg i Fyens Stiftstidende 11. august foreslår Pia Offer Madsen (V), byrådsmedlem i Assens Kommune, muligheden for at bruge kørselsapp'en Uber som transportmulighed.

Politiker: Taxaloven virker ikke efter min mening

Mange steder i vores landsdel er det svært at få en taxa, når der er brug for en, skriver Andreas Steenberg, transportordfører, medlem af Folketinget for Radikale Venstre, i et læserbrev i Dagbladet Ringkøbing-Skjern.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne