Det er helt bevidst, at politikerne med transport-, bygnings- og boligminister Ole Birk Olesen (LA) i spidsen har skabt en høj grad af kaos i taxibranchen.

Et kaos, som ikke bare er et problem for branchen, men også for taxikunderne, der kan have svært ved at gennemskue en stribe nyskabelser, der trådte i kraft 1. januar 2018 – blot et par uger efter lovens vedtagelse.
 
Det mener i hvert fald et par af taxibranchens garvede folk, nemlig direktør Thomas Petersen fra 4x27 – og Søren Nicolaisen, der stiftede – og i en årrække var formand for – brancheforeningen TiD (Taxiførere i Danmark), hvor han bl.a. talte branchens sag i forhold til Uber.

”Jeg tror at nogen – f.eks. ministeren – ønsker kaos. Man vil gerne have Uber tilbage, fordi det jo er meget bedre end alt andet. Men det er det altså bare ikke," siger 4x27-direktør Thomas Petersen.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Skal hoteller selv køre taxa med gæsterne?

Der er for lang ventetid på taxa, især uden for de større byer, skriver Erhverv+ Fyn. Og problemet er den nye taxalov, som har gjort det uattraktivt at køre taxature uden for byerne, hvor de fleste kunder er.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne