Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Luksus-hoteller oversvømmes af henvendelser fra amatør-influenter på sociale medier, der tilbyder promoverende opslag på platformene, og i modydelse ønsker de et gratis ophold eller lignende, skriver HotelMarketing.com. Nogle hoteller fortæller om flere hundrede henvendelser om ugen.
Mange af de mest velkendte og luksuriøse hoteller samarbejder med personer, der bruger for eksempel Instagram som markedsføringskanal. Ifølge en ny undersøgelse fra Gartner L2 Research samarbejder 82 pct. af luksushotellerne med de såkaldte influenter. Men flere hoteller føler sig udnyttet, og udbuddet er blevet så omfattende, at flere hoteller nu dropper markedsføringen via disse personkanaler.
Dette billede genkender Joe Miragliotta. Han er selv rejseblogger, og han mener, at de virkelige influenters potentiale udvandes af de mange ”wannabes” (efterlignere), som han siger. Miragliotta mener, at influenterne skal have en klar salgstale, når de kontakter hoteller frem for blot et ønske om et gratis ophold. Det kan være lige meget, om man har 100 mio. følgere, hvis ikke man kan fortælle hotellet om demografien, og hvilket publikum de vil kunne markedsføre sig til.
Læs mere om historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025