Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Luksus-hoteller oversvømmes af henvendelser fra amatør-influenter på sociale medier, der tilbyder promoverende opslag på platformene, og i modydelse ønsker de et gratis ophold eller lignende, skriver HotelMarketing.com. Nogle hoteller fortæller om flere hundrede henvendelser om ugen.
Mange af de mest velkendte og luksuriøse hoteller samarbejder med personer, der bruger for eksempel Instagram som markedsføringskanal. Ifølge en ny undersøgelse fra Gartner L2 Research samarbejder 82 pct. af luksushotellerne med de såkaldte influenter. Men flere hoteller føler sig udnyttet, og udbuddet er blevet så omfattende, at flere hoteller nu dropper markedsføringen via disse personkanaler.
Dette billede genkender Joe Miragliotta. Han er selv rejseblogger, og han mener, at de virkelige influenters potentiale udvandes af de mange ”wannabes” (efterlignere), som han siger. Miragliotta mener, at influenterne skal have en klar salgstale, når de kontakter hoteller frem for blot et ønske om et gratis ophold. Det kan være lige meget, om man har 100 mio. følgere, hvis ikke man kan fortælle hotellet om demografien, og hvilket publikum de vil kunne markedsføre sig til.
Læs mere om historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finanslov sender millioner til attraktioner og oplevelsesprojekter
24-10-2025
-
Direktørstop på Plesners Badehotel efter få måneder
24-10-2025
-
Vismænd: Råderummet er 32 mia. kr. mindre end oplyst
24-10-2025
-
Noma og Novonesis går sammen om nye smagsløsninger
24-10-2025
-
Aros sætter åbningsdato for prestigeprojekt
24-10-2025
-
Ny evaluering viser manglende kontrol med korttidsudlejning
24-10-2025
-
Erfaren leder vender tilbage til Charlottehaven
24-10-2025