Zleep Hotels har fået nye check in maskiner og følger dermed med i den digitale udvikling i hotelbranchen. Formålet er, at gæsterne nu kan springe køen over ved receptionen og selv checke ind. Med den nye digitale løsning, højner man også serviceniveauet på hotelkædens mange hoteller, hvor værterne får langt mere tid, til at kunne yde gæsterne en ekstra god service.

De nye maskiner er allerede blevet installeret på 8 ud af 9 Zleep hoteller rundt i hele landet. Maskinerne er opkaldt efter Zleep Hotels’ IT Manager Mohammed Majeds datter, hvis navn er Donya.

”Når vi selv sidder med udviklingen af softwaren til check in maskinerne, kan vi selv modificere design, tekst og billeder på maskinen og på den måde holde omkostningerne nede. Vi kan f.eks. tilføje eller ændre produkter som f.eks. morgenmad, så gæsten selv kan tilkøbe produkter i forbindelse med check in. Desuden har vi arbejdet med driftssikkerheden ved f.eks. at fjerne dankortterminalen og i stedet benytte et betalingswebinterface der sikrer, at sikkerheden med personlige data lever op til de lovmæssige krav”, fortæller Mohammed Majed, IT Manager hos Zleep Hotels.

Succesraten på check in maskinerne er steget markant siden implementeringen, hvor de kom i drift med det nye check in system. Succesraten lå i testperioden på 80 pct., men er efter implementeringen steget til 98,7 pct. Selvom det er et rigtig fint resultat, så har Zleep Hotels dog et mål om at øge denne til 99 pct.

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne