Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Københavns Kommune har modtaget 531 klager om støj i byen i maj og juni i år, mens kommunen modtog 384 klager i de kolde måneder januar til april. Og hvis man sammenligner med maj og juni sidste år er der tale om en stigning på 57 procent - fra 339 klager i 2017 til 531 i år.
Det har centerchef i Center for Miljøbeskyttelse i Københavns Kommune, Rikke Hvelplund, en forklaring på.
”I år er det så varmt, og mange mennesker trækker udenfor. Man bruger byens rum mere, når det er så varmt,” fortæller hun.
For at imødekomme klager har kommunen oprettet en støjpatrulje. Ved hjælp af et støjapparat kan patruljen måle larm fra caféer, barer og diskoteker.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025