Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Københavns Kommune har modtaget 531 klager om støj i byen i maj og juni i år, mens kommunen modtog 384 klager i de kolde måneder januar til april. Og hvis man sammenligner med maj og juni sidste år er der tale om en stigning på 57 procent - fra 339 klager i 2017 til 531 i år.

Det har centerchef i Center for Miljøbeskyttelse i Københavns Kommune, Rikke Hvelplund, en forklaring på.

”I år er det så varmt, og mange mennesker trækker udenfor. Man bruger byens rum mere, når det er så varmt,” fortæller hun.

For at imødekomme klager har kommunen oprettet en støjpatrulje. Ved hjælp af et støjapparat kan patruljen måle larm fra caféer, barer og diskoteker.

Se også

Københavns Kommune risikerer at bremse det byliv borgerne ønsker mere af

77 pct. af københavnerne er tilfredse med udbuddet af restauranter og natteliv i byen, og mere end halvdelen ønsker endnu flere tilbud i deres nærområde. Alligevel lægger Københavns Kommunes nye restaurations- og nattelivsplan 2025 op til mere kontrol og færre muligheder for branchen.

Log ind