Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Københavns Kommune har modtaget 531 klager om støj i byen i maj og juni i år, mens kommunen modtog 384 klager i de kolde måneder januar til april. Og hvis man sammenligner med maj og juni sidste år er der tale om en stigning på 57 procent - fra 339 klager i 2017 til 531 i år.
Det har centerchef i Center for Miljøbeskyttelse i Københavns Kommune, Rikke Hvelplund, en forklaring på.
”I år er det så varmt, og mange mennesker trækker udenfor. Man bruger byens rum mere, når det er så varmt,” fortæller hun.
For at imødekomme klager har kommunen oprettet en støjpatrulje. Ved hjælp af et støjapparat kan patruljen måle larm fra caféer, barer og diskoteker.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025