Rundt på flere restauranter møder gæsterne ikke længere tjenere ved bordet. I stedet ligger der en tablet, hvor bestilling og betaling foregår uden dialog mellem personale og gæster, skriver nyhedsmediet Buzzfeed.

Flere restauranter går denne vej med deres koncept for at spare personale, indsamle data og levere en sjov oplevelse. Men nu oplever flere teknologiske forgængere, at det giver bagslag for deres restaurantanmeldelser.

På Smokey Bones i den amerikanske stat Ohio og hos den store kæde Chili’s er oplevelsesraten styrtdykket, selvom leveringen er hurtigere. Inden gæsterne går ud ad døren, rater de besøget på tabletten, og her dumper personalet. Tilsyneladende er forventningerne ikke afstemt mellem gæsterne og restauranterne. Tjenerne fortæller selv, at de har svært ved at give en ekstra god oplevelse, da de i konceptets ånd er i langt mindre kontakt med deres gæster. I flere tilfælde er det endt med, at restauranterne har vendt ryggen til medarbejdere, og enkelte er blevet fyret.

Læs hele artiklen her.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stort 'Community Pavilion' med spændene nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne