Længe før LGTBQ´erne havde gjort sig synderligt kommercielt bemærket i Danmark, talte amerikanerne om "The Pink Dollar".  En del af landets homoseksuelle befolkning tjente mange penge, og da de ikke havde familiemæssige forpligtelser, var de også glade for at bruge deres penge.

”Vi oplever en stigning år for år, og vi har en klar opfattelse af, at København er ved at få sat sig tydeligt på det regnbuefarvede verdenskort”, forklarer Thomas K. Rasmussen, der er kommunikationschef i Copenhagen Pride.

HORESTA er langt fra blind over for de indtægter, Copenhagen Pride giver.

”Umiddelbart så kan og må man jo ikke registrere forbrugerne som LGTB´ere, men det er da klart vores indtryk, at det giver øgede indtægter, siger Nadeem Wasi, der er relationschef i HORESTA.

Har du fået læst?

Turisme er (blevet) en styrkeposition

Dorte Krak er administrerende direktør i Arp-Hansen Hotel Group, men hun er også en del af den Erhvervsfremmebestyrelse, som skal lave en strategi, der både styrker og udvikler dansk erhvervsliv. Målet er skabe en efterspørgselsdrevet og lokalt forankret erhvervsfremme- og turismeindsats for virksomheder på tværs af hele Danmark. Og særligt turisme- og oplevelseserhvervet har Dorte Krak kunne give de øvrige medlemmer af bestyrelsen en indsigt i.

Verdens turistvækst faldt i 2019

4 procents vækst i verdensturismen er den laveste vækst siden 2016. Det skyldes en nedkølet verdensøkonomi, geopolitiske spændinger og usikkerhed om Storbritanniens udtræden af EU, står der i den rapport fra UNWTO, der blev offentliggjort mandag. UNWTO fremhæver også konkursen hos rejsegiganten Thomas Cook, skriver Travelnews.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne