Over alt i landet åbner der i disse år streetfoodmarkeder. Fænomenet opstod i 2011 med Torvehallerne i København, og i dag har markederne spredt sig til hele landet.
Trods boomet har Westmarket i København måttet lukke, fordi det ikke er lykkedes at tiltrække tilstrækkeligt med stadeholdere. Fra flere stadeholdere lyder det, at huslejen var for høj til at gøre det attraktivt at drive forretning på stedet.

Spørgsmålet er nu, om streetfoodmarkedet i Danmark er blevet for stort.

”Det er et marked, som har boomet på forholdsvis kort tid. Nu er vi inde i en fase, hvor markedet skal stabilisere sig”, siger medlemschef i HORESTA, Nadeem Wasi til TV2/Business.

Den danske restaurantbranche er boomet de senere år og har rekordhøj omsætning og beskæftigelse. Men samtidig har mange nye restauranter skærpet konkurrencen.

Nadeem Wasi afviser dog, at madmarkederne kannibaliserer på den etablerede restaurantbranche.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne