Hverdagen i hotelbranchen kræver ofte hurtig omstilling for ledere og derfor også en agil organisation, der kan tage beslutninger på et oplyst grundlag. Det er simpelthen nødvendigt, hvis man vil forsøge at fremtidssikre den gode hoteloplevelse.

Sådan var budskabet fra hoteldirektøren på Hotel Legoland, Kari Brandsgård, da hun gæstede HORESTAs Hotel Insights i Billund.

“Vi er nødt til at kunne agere hurtigt, for det, der plejede at være normalt er det pludselig ikke længere. Vi bruger data rigtig meget, og navigerer efter det, når vi ser tendenser. Derfor er det enormt vigtigt for os at have en dybdegående viden, så vi kan basere vores forretning på et faktuelt grundlag,” sagde Kari Brandsgård.

Hoteldirektøren fortalte også, at hotellet, som en del af deres øgede digitalisering, har udrullet robotstøvsugere og andre digitale løsninger, der gør arbejdet mere effektivt og samtidig frigiver vigtige ressourcer til andre opgaver for personalet.

Udover Kari Brandsgård holdt Jan Hessellund fra Billund Lufthavn oplæg om vækstmuligheder i den internationale gateway, Michael Rønnebæk-Rørth fra restaurant Plates fortalte om optimering af hotelrestauranter og Søren Kristensen fra Sydbank gav en status på dansk økonomi.

HORESTAs udviklingschef, Benedikte Rosenbrinck opdaterede også deltagerne på de nyeste tal og tendenser i branchen, mens HORESTAs kommercielle direktør, Jeppe Møller-Herskind gav en overflyvning på HORESTAs politiske arbejde.

Hvis du vil se nogle af højdepunkterne fra dagen, kan du se denne video.

Husk også, at du stadig kan nå at tilmelde dig Hotel Insights i København den 9. oktober. Indtil videre har over 100 deltagere tilmeldt sig.

Tilmeld dig Hotel Insights i København her

Log ind