En rådhuspandekage på Københavns Rådhus er noget helt særligt, og det er absolut ikke alle og enhver, der får lov til at smage sådan en. Men en af de heldige er den nykårede vinder af Bocuse d’Or, Brian Mark Hansen, der fredag blev fejret på Københavns Rådhus.
Den gyldne kokke-statuette var med, og flotte guldmedaljer hang om halsen på Brian og hans assistent, Elisabeth Madsen. De kunne lytte til taler fra overborgmester Sophie Hæstorp Andersen (S) og fødevareminister Jacob Jensen (V).
Men selvom der var både skåltaler og de legendariske rådhuspandekager, var skuldrene sænket, og tankerne allerede langt væk fra den forfinede havtaske og græskarret, som gav førstepladsen ved Bocuse d’Or.
”Jeg skal hjem i vante rammer og være en god far igen og en god kæreste igen, fordi det har jeg bestemt ikke været i det her kandidatur,” sagde Brian Mark Hansen til TV2/Kosmopol.
Efter pandekagespisningen på rådhuset måtte ”de vante rammer” dog vente lidt endnu. Senere fredag eftermiddag gik turen nemlig videre til Hotel- og Restaurantskolen i København, hvor branchen fik lov til at hylde den nykårede verdensmester.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hoteliværksættere udvider med tredje hotel
23-06-2026
-
HORESTA: Solrigt vejr sender flere på ferie i Danmark
23-06-2026
-
Hotelchef i Vejle skifter spor efter fire år
23-06-2026
-
Beskæftigelsen holder kursen – men væksten aftager
23-06-2026
-
Regeringen lægger op til dyrere kød
23-06-2026
-
Emballageregning skaber uro hos producenter
23-06-2026
-
Internationalt: Venedig vil skrue op for turistafgiften
23-06-2026