Kan man ensidigt ændre i en indgået aftale med kunden, fordi udgifterne stiger? Og hvilke regler er der for at tage forbehold for udsving i virksomhedens regninger?
I HORESTA får vi rigtig mange spørgsmål til den juridiske håndtering af de stigninger i omkostninger, som medlemmerne oplever lige nu. Spørgsmålene går blandt andet på, om situationen er at betragte som ”force majeure”, om man kan annullere kontrakter, og, hvad der skal til for lovligt at indføre særlige tillæg.
Har I andre spørgsmål, er I velkommen til at kontakte vores juridiske callcenter på 3524 8040 eller [email protected].

SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodexpo fejrer jubilæum med flere spændende nyheder
08-12-2023
-
Hotel & konferencecenter renoverer for 7,2 millioner kroner
08-12-2023
-
Burgerkæde: Leveringstjenester har gjort entrebillet til markedet dyrere
08-12-2023
-
Hotelbyggerier boomer i provinsen
08-12-2023
-
Finsk kæde rykker ind med lejlighedshotel i tidligere chokoladefabrik
08-12-2023
-
Bühlmann henter ny direktør til Aarhus-hotel
08-12-2023