Kan man ensidigt ændre i en indgået aftale med kunden, fordi udgifterne stiger? Og hvilke regler er der for at tage forbehold for udsving i virksomhedens regninger?
I HORESTA får vi rigtig mange spørgsmål til den juridiske håndtering af de stigninger i omkostninger, som medlemmerne oplever lige nu. Spørgsmålene går blandt andet på, om situationen er at betragte som ”force majeure”, om man kan annullere kontrakter, og, hvad der skal til for lovligt at indføre særlige tillæg.
Har I andre spørgsmål, er I velkommen til at kontakte vores juridiske callcenter på 3524 8040 eller [email protected].
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Udenlandske turister løfter hotelbranchen
12-09-2024
-
Protesterne fløj i luften på møde om nye regler for udeservering i København
12-09-2024
-
Hotel investerer for at undgå sure naboer
12-09-2024
-
Udlandet bemærker københavnsk hotellejlighed
12-09-2024
-
Flere turister skal tage toget til København
12-09-2024
-
Diskret erhvervsmand køber endnu en nordjysk toprestaurant
12-09-2024
-
Populær turistattraktion lukker øjeblikkeligt
12-09-2024
-
Derfor har lufthavn fået et coronasmæk på 9,4 millioner kroner
12-09-2024