Kan man ensidigt ændre i en indgået aftale med kunden, fordi udgifterne stiger? Og hvilke regler er der for at tage forbehold for udsving i virksomhedens regninger?
I HORESTA får vi rigtig mange spørgsmål til den juridiske håndtering af de stigninger i omkostninger, som medlemmerne oplever lige nu. Spørgsmålene går blandt andet på, om situationen er at betragte som ”force majeure”, om man kan annullere kontrakter, og, hvad der skal til for lovligt at indføre særlige tillæg.
Har I andre spørgsmål, er I velkommen til at kontakte vores juridiske callcenter på 3524 8040 eller [email protected].
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Turismeudspil: Reformér Campingreglementet
18-04-2024
-
Ny i HORESTA: fokus på gastronomi og selvforkælelse i naturskønne omgivelser
18-04-2024
-
Hotel Insights 2024: Lær at sikre synlighed på nettet
18-04-2024
-
Vi har opdateret vores ansættelsesbeviser
18-04-2024
-
Danmarks Bedste Konferencekokke er blevet kåret
18-04-2024
PRESSEKLIP
-
Nyt kanonregnskab fra hotelscenen: Scandic leverer stort overskud
18-04-2024
-
Sofie og Jeppe rækker ud efter medaljer til Skills, og forventninger til dem er store
18-04-2024
-
I dag åbner Københavns nye madmekka efter flere års ombygning
18-04-2024
-
Femte måned i træk med tilbagegang i passagerer
18-04-2024
-
7.000 kvadratmeter stort plejecenter udbydes til hotelprojekt
18-04-2024
-
Flere campister – men færre campingvogne
18-04-2024
-
Great Northern i Kerteminde er næsten klar til at blive vist frem: Udvider restauranten - næste skridt bliver hotel
18-04-2024
-
Knald eller fald for Ild.Pizza: Her genåbner to af Aarhus-kædens pizzeriaer
18-04-2024