Kan man ensidigt ændre i en indgået aftale med kunden, fordi udgifterne stiger? Og hvilke regler er der for at tage forbehold for udsving i virksomhedens regninger?
I HORESTA får vi rigtig mange spørgsmål til den juridiske håndtering af de stigninger i omkostninger, som medlemmerne oplever lige nu. Spørgsmålene går blandt andet på, om situationen er at betragte som ”force majeure”, om man kan annullere kontrakter, og, hvad der skal til for lovligt at indføre særlige tillæg.
Har I andre spørgsmål, er I velkommen til at kontakte vores juridiske callcenter på 3524 8040 eller [email protected].
                                    
                                SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
- 
                            
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
 - 
                            
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
 - 
                            
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
 - 
                            
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
 - 
                            
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
 - 
                            
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
 - 
                            
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
 - 
                            
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025