Kan man ensidigt ændre i en indgået aftale med kunden, fordi udgifterne stiger? Og hvilke regler er der for at tage forbehold for udsving i virksomhedens regninger?
I HORESTA får vi rigtig mange spørgsmål til den juridiske håndtering af de stigninger i omkostninger, som medlemmerne oplever lige nu. Spørgsmålene går blandt andet på, om situationen er at betragte som ”force majeure”, om man kan annullere kontrakter, og, hvad der skal til for lovligt at indføre særlige tillæg.
Har I andre spørgsmål, er I velkommen til at kontakte vores juridiske callcenter på 3524 8040 eller [email protected].
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Farvel til Jensens Bøfhus: Alle restauranter overtages af Bone's
08-11-2025
-
Bone’s vokser til 39 restauranter efter opkøb af Jensens Bøfhus
08-11-2025
-
Regeringen i nyt initiativ: Vil tvinge Airbnb til at dele data med myndigheder
08-11-2025
-
CNN fremhæver Tivoli som global julefavorit
08-11-2025
-
HORESTA debatindlæg: Turismepulje skal skabe resultater – ikke skrivebordsprojekter
08-11-2025
-
København vil indføre boligpatrulje mod ulovlig korttidsudlejning
08-11-2025
-
Nyborg Strand vil løfte næste generation med nyt elevinitiativ
08-11-2025
-
Norrlyst koncernen vil digitalisere branchen med prisdifferentiering og AI
08-11-2025