Kan man ensidigt ændre i en indgået aftale med kunden, fordi udgifterne stiger? Og hvilke regler er der for at tage forbehold for udsving i virksomhedens regninger?
I HORESTA får vi rigtig mange spørgsmål til den juridiske håndtering af de stigninger i omkostninger, som medlemmerne oplever lige nu. Spørgsmålene går blandt andet på, om situationen er at betragte som ”force majeure”, om man kan annullere kontrakter, og, hvad der skal til for lovligt at indføre særlige tillæg.
Har I andre spørgsmål, er I velkommen til at kontakte vores juridiske callcenter på 3524 8040 eller [email protected].
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025