HORESTA har lanceret en mærkat, som sender et klart signal til både medarbejdere og gæster på hoteller, i restauranter og i turistvirksomheder: ”Vi siger nej til krænkende adfærd og seksuel chikane”. Meldingen gælder, uanset om udøveren er lederen, medarbejderen eller gæsten.
Den nye mærkat kan sættes op i for eksempel vinduet eller i døren og dermed synligt markere, at virksomheden har en klar holdning og er parat til konsekvent at håndtere eksempler på chikane. Mærkaten kan også fås som bordrytter.
Mærkaten kommer i forlængelse af en række andre værktøjer til branchen, som HORESTA har udarbejdet over de seneste 3-4 år, og som medlemmerne har taget godt imod. Dels en template til personalepolitik, dels materiale til medarbejderne på den enkelte arbejdsplads, dels materiale til brug for undervisning af erhvervets elever. Oven i det kommer, at HORESTA yder 1:1-rådgivning.
Læs mere om de værktøjer, HORESTA har udviklet til vores medlemmer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025