HORESTA har lanceret en mærkat, som sender et klart signal til både medarbejdere og gæster på hoteller, i restauranter og i turistvirksomheder: ”Vi siger nej til krænkende adfærd og seksuel chikane”. Meldingen gælder, uanset om udøveren er lederen, medarbejderen eller gæsten.
Den nye mærkat kan sættes op i for eksempel vinduet eller i døren og dermed synligt markere, at virksomheden har en klar holdning og er parat til konsekvent at håndtere eksempler på chikane. Mærkaten kan også fås som bordrytter.
Mærkaten kommer i forlængelse af en række andre værktøjer til branchen, som HORESTA har udarbejdet over de seneste 3-4 år, og som medlemmerne har taget godt imod. Dels en template til personalepolitik, dels materiale til medarbejderne på den enkelte arbejdsplads, dels materiale til brug for undervisning af erhvervets elever. Oven i det kommer, at HORESTA yder 1:1-rådgivning.
Læs mere om de værktøjer, HORESTA har udviklet til vores medlemmer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny politisk kurs i København kan ændre turismens retning
20-11-2025
-
Park Lane Copenhagen bliver Danmarks ottende femstjernede hotel
20-11-2025
-
Byggeri af ny Hotel- og Restaurantskole sættes i bero
20-11-2025
-
Europa runder 300 nye hoteller i 2025
20-11-2025
-
HORESTA løfter sløret for Hotel Insights 2025-program
20-11-2025
-
Ingen OL i sigte under ny kultur- og fritidsborgmester i København
20-11-2025
-
Gratis inspirationsdag for elever på Nyborg Strand
20-11-2025
-
Udendørsservering forbydes i det centrale Firenze
20-11-2025
-
Ny ejer vil tiltrække erhvervsgæster til Hotel Fjordgaarden
20-11-2025