Krydstogtturister, erhvervsturister og gæster fra lande som Indien, Kina og USA vender først for alvor tilbage til København i 2022, 2023 og måske endda 2024.
Sådan lyder meldingen fra Ole Sorang, der er marketingdirektør for Radisson Hotel Group i Nord- og Vesteuropa.
Ole Sorang er den første af en række hotelprofiler, som HORESTA besøger denne sommer for at tage temperaturen på det københavnske hotelmarked. Et marked, der trods genåbning af grænser, indførelse af EU-pas og markant vækst i antal vaccinerede europæere, ser ind i endnu en sommer med belægningstal og REVPAR langt under normalen i årene før coronakrisen.
Ole Sorang glæder sig over, at VisitDenmark og Wonderful Copenhagen har sat kampagner i gang for at markedsføre hovedstaden på blandt andre nærmarkederne. Men han opfordrer også til, at der er bliver igangsat aktiviteter, som hører en hovedstad til.
”Når det handler om at skabe aktivitet på destinationen, har vi også brug for en hjælpende hånd. Vi skal tilbage til København som storby. Vi skal tilbage til et aktivitetsniveau. Vi skal skabe et content og en reason to travel”, siger Ole Sorang.
I videoen herunder kan du høre hans vurdering af det københavnske marked sommeren 2021 og de kommende år.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025