Har jeres virksomhed 50 medarbejdere eller flere? Så skal I etablere en whistleblowerordning, fremgår det af en ny lov.
Loven foreskriver, at virksomheder med 250 medarbejdere eller mere forpligtes til at etablere ordningen senest 17. december 2021, mens virksomheder fra 50 – 249 medarbejdere skal have etableret ordningen 17. december 2023.
Målet med de obligatoriske whistleblower-ordninger er at give medarbejdere mulighed for anonymt at indberette mistanke om potentielle eller faktiske EU-overtrædelser og alvorlige lovovertrædelser i arbejdsforhold, fx tyveri, bedrageri, seksuel chikane eller øvrig grov chikane på deres arbejdsplads.
Læs mere om whistleblower-ordningen, og hvad den betyder for jeres virksomhed, her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
-
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
-
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
-
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
-
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
-
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
-
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
-
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025