Har jeres virksomhed 50 medarbejdere eller flere? Så skal I etablere en whistleblowerordning, fremgår det af en ny lov.
Loven foreskriver, at virksomheder med 250 medarbejdere eller mere forpligtes til at etablere ordningen senest 17. december 2021, mens virksomheder fra 50 – 249 medarbejdere skal have etableret ordningen 17. december 2023.
Målet med de obligatoriske whistleblower-ordninger er at give medarbejdere mulighed for anonymt at indberette mistanke om potentielle eller faktiske EU-overtrædelser og alvorlige lovovertrædelser i arbejdsforhold, fx tyveri, bedrageri, seksuel chikane eller øvrig grov chikane på deres arbejdsplads.
Læs mere om whistleblower-ordningen, og hvad den betyder for jeres virksomhed, her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny frist for kollektivt søgsmål mod Booking.com
30-07-2025
-
Turismetrends: Sådan rejser europæerne i 2025
30-07-2025
PRESSEKLIP
-
Bellagroup har udpeget ny direktør
30-07-2025
-
Fusion og rebranding præger resultat hos Core Hospitality
30-07-2025
-
Ny hotelchef skal styrke Copenhagen Plaza efter renovering
30-07-2025
-
Minister: Møns Klint kan tiltrække flere turister
30-07-2025
-
Green Key skaber øget interesse for Hotel Pejsegården
30-07-2025
-
TV2-serie vækker historisk interesse og løfter museum i Jelling
30-07-2025
-
Elever imponerer med sommerrestaurant på Severin
30-07-2025
-
Kraftigt regnvejr lukkede BonBon-Land i to dage
30-07-2025