Camilla Frost er direktør for Hotel Jutlandia og fortæller i nyeste nummer af VISITOR om rollen som hoteldirektør. Og nok har hun haft jobbet som direktør i 26 år, men Camilla søger alligevel konstant ny inspiration til både hoteldrift og til lederrollen.

”Jeg skriver i kalenderen, at jeg skal huske at give ros. At i næste uge skal jeg lige ned i den og den afdeling og klappe nogle på skuldrene. Det virker måske lidt useriøst, men som direktør kører jeg jo med 100 kilometer i timen. Alligevel er det et vigtigt fokus for mig, at medarbejderne føler sig set og anerkendt.”

(teksten fortsætter under billedet)



Hun er nemlig meget bevidst om, hvilken type leder - og hvilket menneske - medarbejderne møder til daglig.

”Medarbejderne skal have tillid til mig. Der er en træls kultur mange steder, hvor medarbejderne ikke ved, hvor de har deres leder. Det skaber usikkerhed i organisationen, og jeg ønsker alt andet end usikkerhed. Jeg ønsker, at der er en familiær stemning blandt ledelse og medarbejdere.”

Læs hele VISITOR-portrættet her.

Video: Sådan skaber I hurtigt imponerende resultater

Tænk hvis der var en genvej til lynhurtige resultater positiv forandring. Ifølge mind control-ekspert, Mikkel Severin er emotionel intelligens netop den genvej. Se videoen og bliv klogere på begrebet og hvorfor det er så vigtigt for ledere.

Branchen er bedre end sit rygte

Mens hotel- restaurations- og turistbranchen har ry for at være et hårdt sted at arbejde, giver en ny undersøgelse et andet billede. Medarbejdertilfredsheden er stor.

Log ind