At lede en kompliceret virksomhed som et hotel eller en restaurant kræver en god forståelse af kundernes- og medarbejdernes forventninger foruden samspillet mellem de forskellige funktioner i virksomheden.

For virkelig at forstå nuancerne i kundetilfredshed, medarbejdernes kompetencer og engagement, og hvordan de påvirker driftsresultatet, skal lederen tage en lang række beslutninger, som påvirker de enkelte funktioner og dermed hele organisationen.

På HØS’ Talentuddannelse øger vi forståelsen for, hvordan samspillet mellem de enkelte funktioner påvirker driftsresultat gennem indtægts- og omkostningsplanlægning, medarbejderkompetencer og kundetilfredshed.

Talentfulde medarbejdere skal udfordres og have mulighed for at udnytte deres evner. Hvorfor?

Fordi det gavner både din virksomhed, medarbejdernes fremtidsmuligheder og branchen som helhed.

Sådan er HØS’ Talentuddannelse bygget op

Uddannelsen består af en række moduler, der kombinerer teoretisk viden og værktøjer med praktiske øvelser i at lede et hotel med restaurant. Dette øves gennem løsning af opgaver samt et simuleringsværktøj, der fokuserer på samspillet mellem driftsresultat, medarbejder-kompetencer, kunder samt konkurrenternes adfærd i markedet. Kombinationen betyder, at deltagerne kan gå direkte tilbage til virksomheden og bruge den viden, de har tilegnet sig.

I alt løber uddannelsen over 72 timer fordelt på 4 timer mandag og tirsdag formiddage i 9 uger.

Efter endt uddannelse har deltagerne fået opgraderet deres viden og forståelse for sammenhængene bl.a. inden for områderne:     

  • Prissætning og forecasting
  • Styring af indtægter og omkostninger
  • Markedsføring
  • Kundeservice
  • Produktudvikling
  • HR og ledelse

Deltagerne kommer fra både hoteller og restauranter. De spænder over medarbejdere fra køkken, restaurant, reception, housekeeping, salg, marketing mm.

Vi har vedhæftet en folder om uddannelsen, som vi vil opfordre dig til at dele med dine talentfulde kollegaer.

Jubilæumsfonden belønner bedste deltager med et legat på 50.000,-.

Se også filmene 

Her og her kan du se deltagere fortælle om det udbytte og den ballast, uddannelsen har givet dem.

Pris

Uddannelsen koster DKK 11.800,- for alle 72 timers undervisning inklusive materialer og forplejning – blot DKK 163,- pr undervisningstime.

Få tilskud

Uddannelsen er tilskudsberettiget fra Kompetenceudviklingsfonden med DKK 140,- pr undervisningstime, som kan dække omkostningerne for overenskomstdækkede medarbejdere ansat i virksomheder, der er medlem af HORESTA-Arbejdsgiver. Læs mere i informationshæftet 'Hotel- og Restaurationserhvervets kompetencefonde' (åbner som pdf) eller på pension.dk

Studiestart og tilmeldingsfrist

Forårets talentuddannelse starter den 3. februar 2020, og sidste frist for tilmelding er den 13. januar.

Da der er et begrænset antal pladser, anbefales du at tilmelde dine talentfulde medarbejdere så hurtigt som muligt.

Om HØS' Talentuddannelse 

HØS' Talentuddannelse er udviklet af: HØS - Hotelforeningen for Danmark, øst for Storebælt, Center for Tourism, Culture and Management, Copenhagen Business School og Milestone Competences.

Vil du vide mere, er du velkommen til at kontakte bestyrelsesmedlem i HØS & HORESTA Region Hovedstaden, Mogens Stendrup, på mogens@stendrup-partners.dk eller på tlf. 2323 2626.

Har du fået læst?

HORESTA indstiller talenter fra erhvervet til prestigefyldt liste

For 17. gang sætter Berlingske navn på landets 100 største erhvervstalenter. Sidste år var hotel- og restauranterhvervet blandt andet repræsenteret ved Thomas Østergaard Bagge, direktør på Michelin-restauranten 108, Christian Wellendorf, kåret til verdens bedste kokkeassistent ved Bocuse d’Or og holdkaptajn for Kokkelandsholdet, og Michelle Gram, reservation manager fra Steel House Copenhagen.

Hotelkæde tager nyt redskab i brug i kampen mod madspild

I midten af januar 2020 gik de seks hoteller i Sinatur-kæden i gang med et ambitiøst måleprogram med FoodWaste fra eSmileys. Målingerne skal give Sinatur Hotel & Konference overblik over madspildet, så processen med at minimere det kan blive så effektiv som muligt. Allerede nu genanvender Sinatur-kæden 72 pct. af alt affald, og målet er, at hotellerne er 100 % affaldsfrie i 2030.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne