Campingpladser er ofte kendetegnet ved naturskønne beliggenheder og glade gæster. Men mange har også miljøbevidsthed dybt integreret i deres virksomheds-DNA. Det kan campingpladserne snart bryste sig med, når Green Key lancerer søsterordningen Green Camping.
Seks virksomheder har allerede levet op til kravene, da de var Green Key-certificerede, så startskuddet til ordningen har således allerede lydt. Og sekretariatschef i Green Key & miljøchef i HORESTA, Mikal Holt Jensen, glæder sig til at få endnu flere campingpladser med på ordningen.
”Bæredygtighed var det helt store fokus i turisme- og oplevelseserhvervet, inden coronaen ramte, og det er vi ikke i tvivl om vil blive tilfældet igen, når turisternes rejsemønstrene igen finder tilbage til noget, der minder om normalen,” siger han, og fortsætter:
”Når vi lancerer Green Camping er det både for at anerkende de virksomheder, der gør noget for miljøet, og for at give gæsterne et letafkodeligt mærke at navigere efter. Det har været efterspurgt af både virksomheder og rejsende, og det glæder os nu at kunne imødekomme den efterspørgsel,” siger Mikal Holt Jensen.
For at bliver Green Camping-certificeret skal man leve op til en række krav, der blandt andet omfatter miljøledelse, rengøring, vandforbrug, fødevarer, energiforsyning og affaldshåndtering m.m.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025