I en ny Facebook-gruppe stiller danskerne deres have til rådighed for folk, der vil overnatte i telt. 8.000 brugere har allerede tilsluttet sig, og de første overnatninger har allerede fundet sted.

Onsdag morgen var HORESTAs chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Annette Hyldebrandt, på TV2 News for at kommentere på det nye initiativ.

”Vi ser det som et supplement til turismen og ikke en trussel. Det giver rejsende nye overnatningsmuligheder, og samtidig gør de rejsende brug af restauranter, museer, forlystelsesparker og meget andet. Derfor mener vi, at tjenesten er med til at gøre turismen og oplevelseserhvervet større her i landet”, lød det fra Annette Hyldebrandt på TV2 News.

Hun frygtede ikke, at det på sigt ville udgøre en betydelig konkurrence for hotellerne og vandrerhjemmene:

”Denne type overnatning tiltaler et andet segment end de typiske hotelgæster. Og der følger både en anden oplevelse og et andet niveau af service med. Derfor tror vi på, at initiativer som dette kan få nye grupper til at tage ud og opleve egne af Danmark, hvor de måske ellers ikke var kommet”, siger Annette Hyldebrandt.

For yderligere information kontakt:

Annette-Hyldebrandt-1920-1280.jpg
Chef for turisme- og oplevelsesøkonomi
Annette Hyldebrandt

Mindre danske byer ser store Airbnb-stigninger til jul

Airbnb har netop offentliggjort sin årlige liste over de mest trendende destinationer for danskerne i juletiden. Top 10-listen indeholder destinationer, som sammenlignet med sidste år har oplevet den største vækst i danskernes bookinger via Airbnb for perioden omkring jul og nytår, skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne