I en ny Facebook-gruppe stiller danskerne deres have til rådighed for folk, der vil overnatte i telt. 8.000 brugere har allerede tilsluttet sig, og de første overnatninger har allerede fundet sted.
Onsdag morgen var HORESTAs chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Annette Hyldebrandt, på TV2 News for at kommentere på det nye initiativ.
”Vi ser det som et supplement til turismen og ikke en trussel. Det giver rejsende nye overnatningsmuligheder, og samtidig gør de rejsende brug af restauranter, museer, forlystelsesparker og meget andet. Derfor mener vi, at tjenesten er med til at gøre turismen og oplevelseserhvervet større her i landet”, lød det fra Annette Hyldebrandt på TV2 News.
Hun frygtede ikke, at det på sigt ville udgøre en betydelig konkurrence for hotellerne og vandrerhjemmene:
”Denne type overnatning tiltaler et andet segment end de typiske hotelgæster. Og der følger både en anden oplevelse og et andet niveau af service med. Derfor tror vi på, at initiativer som dette kan få nye grupper til at tage ud og opleve egne af Danmark, hvor de måske ellers ikke var kommet”, siger Annette Hyldebrandt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Udenlandske turister løfter hotelbranchen
12-09-2024
-
Protesterne fløj i luften på møde om nye regler for udeservering i København
12-09-2024
-
Hotel investerer for at undgå sure naboer
12-09-2024
-
Udlandet bemærker københavnsk hotellejlighed
12-09-2024
-
Flere turister skal tage toget til København
12-09-2024
-
Diskret erhvervsmand køber endnu en nordjysk toprestaurant
12-09-2024
-
Populær turistattraktion lukker øjeblikkeligt
12-09-2024
-
Derfor har lufthavn fået et coronasmæk på 9,4 millioner kroner
12-09-2024