NICE Live The Festival havde torsdag samlet 250 direktører og beslutningstagere fra alle dele af turismen. Målet var at dele erfaringer og inspirere hinanden til at skabe endnu bedre gæsteoplevelser.

Fra scenen kunne de fremmødte blandt andet få inspiration til, hvordan man erstatter service med en oplevelsesfokuseret tilgang til arbejdet i din virksomhed. Og i løbet af festivalen kunne deltagerne i work shops høre om arbejdet med at udvikle service fra virksomheder som Tivoli, Arthur Hotels, Torvehallerne, Hotel Amerika, Dronning Louise, Oplevelsesmuseet Tirpitz m.fl. Arbejdet i de forskellige workshops handlede desuden om ledelsesudfordringer, de gode historier og tankevækkende gæstescenarier.

God service er guld værd

Iben Marburger Juul, tidl. hoteldirektør fra Nimb Hotel, kom med sit bud på god service og betydningen af dette arbejde:

”Medarbejderne har det sjovere i virksomheder, hvor der er fokus på at have det sjovt med gæsterne og skabe oplevelser med dem. Som virksomheder må vi ikke få for travlt til at lytte ordentligt efter både gæster og medarbejdere, når det kommer til at give god service. For god service er guld værd”, sagde hun fra scenen.

Hun tilføjede, at det for virksomhederne handler om, at være super skarp på deres produkt, men samtidig være så rund i kanterne, så man kan rumme virksomhedens gæster.

HORESTA var med til at starte NICE-projektet i 2012, og gårsdagens festival var afrundingen på projektet.

For yderligere information kontakt:

Lene.jpg
Chefkonsulent, Fra ståsted til springbræt
Lene Wendelboe

Analyse: Stadig store taxiudfordringer for hoteller og restauranter

7 ud af 10 hoteller og restauranter oplever lige nu problemer, når de forsøger at skaffe en taxa til deres gæster. Det er én af konklusionerne i en ny HORESTA-analyse af området. Flere end 200 virksomheder fra erhvervet har svaret på spørgsmålene i undersøgelsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne