Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Mange gæster møder ikke op til deres reservationer, hvilket koster restauranterne dyrt. Sovino Brands har nu indført et gebyr, som har reduceret problemet markant. Det skriver Københavnliv.
I december 2023 blev 2.200 reservationer i Sovino Brands’ restauranter ikke benyttet. Lasse Sørensen, partner i Sovino Brands og bestyrelsesmedlem i HORESTA, kalder problemet alvorligt.
Som løsning testede koncernen et gebyr på 25 kroner pr. udeblivelse, hvilket førte til et fald på 80 % i no-shows. Efter forsøgets succes er gebyret blevet indført i alle koncernens restauranter med en samlet reduktion på 75 % i udeblivelser.
Lasse Sørensen påpeger, at tekniske udfordringer stadig gør det besværligt for flere restauranter at implementere gebyret, men han forventer, at flere vil følge efter. Målet er ikke at skabe en ny indtægt, men at sikre, at gæster tager deres reservation alvorligt.
Læs hele historien på kobenhavnliv.dk – Kræver abonnement
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026