Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Michelin-restauranten Gastromé har netop fremlagt et underskud på 1,5 mio. kr. for regnskabsåret 2024 – en forbedring på 600.000 kr. i forhold til året før. Det skriver Århus Stiftstidende.

Ifølge medejer og bestyrelsesformand Klaus Valeur Leffers følger udviklingen dog den planlagte strategi. Restauranten, der i 2022 flyttede fra Aarhus C til nye omgivelser i Risskov, har netop gennemført en kapitalforhøjelse på 3 mio. kr. og ansat Nanna Panduro som CEO.

Med opbakning fra ejerkredsen og en ny driftsmodel fordelt over hele ugen, forventes Gastromé at opnå balance i indeværende år. Samtidig glæder restauranten sig over at have beholdt sin Michelinstjerne for 11. år i træk.

Læs hele historien på stiften.dk

Alchemists grundlægger bliver FN-ambassadør

Rasmus Munk, grundlægger og køkkenchef på Alchemist, er udnævnt til ambassadør for FN’s Fødevareprogram. Han vil bruge rollen til at sætte fokus på global sult og behovet for internationale løsninger.

Log ind