Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Konferencen ”The Lobby” blev afholdt i København med knap 300 deltagere fra både Danmark, Skandinavien og resten af Europa.
Omdrejningspunktet for på The Lobby var, hvad der skal til for at tiltrække, fastholde og udvikle de unge mennesker, som søger mod hotelsektoren, og på de fyldte stolerækker blev der lyttet intenst. Det skriver Turismtmonitor.dk.
Anemette Bühlmann kunne fortælle, hvordan man hos Bühlmann-kæden har valgt, at ansatte og ledelse skal spise sammen i arbejdstiden, og så er der hos Bühlmann sagt farvel til den gammeldags tankegang, hvor man som ung ansat får stukket en vagtplan i hånden og selv må løse problemet, hvis planen er ude af trit med ens liv.
”Det er jo en branche, hvor det er svært at tage arbejdet med hjem. Vi har gjort det sådan hos os, at de ansatte vælger en vagt frem for at få tildelt en vagt,” forklarede Anemette Bühlmann, som selv er tredje generation på lederposten i den familieejede hotelkæde.
Det er den selvstændige hospitalityrådgiver, Dorte Bagge, som i samspil med et team af freelancere arrangerer The Lobby, der hvert år griber fat i aktuelle emner i branchen.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026