Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nordens største barkoncern, Rekom, har efter et tab på 563 mio. kr. i 2023 skiftet strategi fra aggressiv ekspansion til større fokus på driften.
Ifølge den nye adm. direktør, Claus Juel-Jensen, bliver Rekom fortsat ved med at åbne nye barer, men i et langsommere tempo.
Strategien skal sikre, at de eksisterende venues drives effektivt, og interne konkurrenceproblemer mellem lokationer undgås.
Efter coronakrisen og økonomiske udfordringer i Storbritannien har Rekom solgt flere aktiviteter og rettet sig mod kernedriften i Skandinavien.
Claus Juel-Jensen forventer, at strategien kan bringe sorte tal på bundlinjen i 2024, og han understreger, at investorerne nu i højere grad prioriterer stabilitet og rentabilitet.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025