Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nordens største barkoncern, Rekom, har efter et tab på 563 mio. kr. i 2023 skiftet strategi fra aggressiv ekspansion til større fokus på driften.
Ifølge den nye adm. direktør, Claus Juel-Jensen, bliver Rekom fortsat ved med at åbne nye barer, men i et langsommere tempo.
Strategien skal sikre, at de eksisterende venues drives effektivt, og interne konkurrenceproblemer mellem lokationer undgås.
Efter coronakrisen og økonomiske udfordringer i Storbritannien har Rekom solgt flere aktiviteter og rettet sig mod kernedriften i Skandinavien.
Claus Juel-Jensen forventer, at strategien kan bringe sorte tal på bundlinjen i 2024, og han understreger, at investorerne nu i højere grad prioriterer stabilitet og rentabilitet.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025