Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nordens største barkoncern, Rekom, har efter et tab på 563 mio. kr. i 2023 skiftet strategi fra aggressiv ekspansion til større fokus på driften.

Ifølge den nye adm. direktør, Claus Juel-Jensen, bliver Rekom fortsat ved med at åbne nye barer, men i et langsommere tempo.

Strategien skal sikre, at de eksisterende venues drives effektivt, og interne konkurrenceproblemer mellem lokationer undgås.

Efter coronakrisen og økonomiske udfordringer i Storbritannien har Rekom solgt flere aktiviteter og rettet sig mod kernedriften i Skandinavien.

Claus Juel-Jensen forventer, at strategien kan bringe sorte tal på bundlinjen i 2024, og han understreger, at investorerne nu i højere grad prioriterer stabilitet og rentabilitet.

Læs hele historien på Fodevarewatch.dk

Københavns Kommune risikerer at bremse det byliv borgerne ønsker mere af

77 pct. af københavnerne er tilfredse med udbuddet af restauranter og natteliv i byen, og mere end halvdelen ønsker endnu flere tilbud i deres nærområde. Alligevel lægger Københavns Kommunes nye restaurations- og nattelivsplan 2025 op til mere kontrol og færre muligheder for branchen.

Log ind