Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det trak overskrifter i Danmark, da turismeorganisationen Wonderful Copenhagen i starten af sidste uge annoncerede tiltaget ”CopenPay”, hvor grønne og bæredygtige handlinger denne sommer kan bruges som en form for valuta ved udvalgte turistattraktioner i København. Det skriver TV2 Kosmopol.

For eksempel kan man de kommende uger indløse en kop kaffe på Københavns Museum, hvis man ankommer til fods, på cykel eller med metroen, mens man får serveret et økologisk måltid hos BaneGaarden i Jernbanebyen, hvis man samler skrald i området.

Store amerikanske medier som New York TimesCNNWashington Post og Business Insider har skrevet om det om det, mens også Business Insider samt britiske BBC og The Guardian og franske Le Figaro har dækket tiltaget.

Læs hele historien på tv2.dk

SENESTE NYHEDSBREV

Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab

Krisetænkning mangler i turismebranchen, advarer katastrofeforsker Rasmus Dahlberg. Han efterlyser konkrete beredskabsplaner, der kan beskytte både gæster, kulturarv og oplevelsesøkonomi, når uventede hændelser opstår.

Log ind