Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Uber Eats sætter automatiske robotter til at levere mad i dele af Tokyo fra begyndelsen af næste måned, efter at selskabet har indgået et partnerskab med robotfirmaet Cartken og den japanske industrigigant Mitsubishi Electric. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Japan bliver dermed det første marked uden for USA, hvor Uber Eats tager de selvkørende robotter i brug.
Robotterne kommer til at køre på fortovene i gå-tempo, og som ved hjælp af AI skal styre uden om forhindringer og holde tilbage for fodgængere.
Uber lancerede for første gang automatiske leveringsrobotter i USA i 2022.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
05-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
05-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
05-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
05-05-2024
-
Brøchner Hotels leverer tilfredsstillende årsregnskab
05-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
05-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
05-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
05-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
05-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
05-05-2024