Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når danske øldrikkere skal nyde en alkoholfri øl, bliver den typisk lagt i indkøbsvognen og ikke bestilt på restauranter eller barer, hvor salget ikke helt har fulgt med kategoriens fremgang de seneste år. Det skriver Fødevarewatch.dk.
For det generelle ølsalg købes godt hver fjerde øl på barer eller restauranter, mens tallet kun er 13 procent, når der måles for de alkoholfri øl.
Omvendt er forbrugerne meget mere tilbøjelige til at vælge de alkoholfri produkter, når de skal handle. Hos Dagrofa ser man en mulighed i markedet, som, forventer de, virkelig vil blive en del af forbrugernes hverdag.
Derfor er der også sket et skift i dagligvarekoncernen, der længe har haft et fokus på specialøl. Det fortæller kategorigruppechef for nydelse og drikkevarer i Dagrofa, Morten Skov Nielsen:
”Vi har gennem de seneste tre år implementeret løsninger i Meny, Spar og Min Købmand, som har et særskilt fokus på alkoholfri øl,” siger han og forklarer, at de har samlet de alkoholfri øl for sig, og gjort dem mere synlige for forbrugerne.
Læs hele historien på fødevarewatch – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025