Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Jakob Koch Nielsen fik en opringning mandag aften med ti gæster, der gerne ville besøge en af hans restauranter, Osteria Pirlo på Amager.
De ville komme tirsdag og fik lov til at omgå nogle regler for større selskaber på restauranten.
Klokken 17:58 dagen efter skrev de, at de blev forsinkede. To minutter før de skulle ankomme. Jakobs personale rokerede hurtigt rundt, så de kunne beholde bordet. 18:23 skrev de i en mail, at de var kede af det, men at de alligevel ikke kunne komme.
”Det er et meget slemt tilfælde, men vi oplever desværre flere aflysninger i sidste øjeblik hver uge. 5000 eller 6000 kroner lyder måske ikke af mange penge, men når det sker flere gange hver uge, bliver det til rigtig mange penge på et år,” siger Jakob Kock Nielsen, der er direktør for og indehaver af fire restauranter i København.
Sene afbud eller udeblivelse er ifølge brancheforeningen for restauranter og hoteller, HORESTA, en stigende tendens.
”Det et er kæmpe problem, og den nyeste tendens er, at gæster bestiller borde på to eller flere forskellige restauranter en fredag aften, og så beslutter de sig først på dagen, hvor de vil spise. Vi opfordrer derfor restauranterne til at tage et 'noshow'-gebyr,” siger vicedirektør i HORESTA, Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Finansloven for 2026 er indgået: Smal aftale mellem Regeringen og Konservative
23-10-2025
-
HORESTA præsenterer KV25-katalog om turisme
23-10-2025
-
Direktørskifte i nødlidende Jensens Foods
23-10-2025
-
Hotelbranchen strutter af optimisme på nordisk konference
23-10-2025
-
Scandic udvider i Aarhus med flere værelser og nyt udtryk
23-10-2025
-
Cabinn-stifter udvider i Fredensborg med opkøb af naboejendom
23-10-2025
-
Tilsynssag mod Stay starter debat om ulige konkurrence
23-10-2025
-
Fredet hotel i Ebeltoft kan blive ny filmefterskole
23-10-2025