Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Forbrugerrådet Tænk har fået medhold i en klage mod influenceren Alexander Husum, som reklamerede for burgerkæden The Burger Concept. Det skriver Fødevarewatch.
Husum, der appellerer til børn og unge, promoverede en burger og milkshake, hvilket bryder med fødevareindustriens kodeks om reklamer for usunde fødevarer til børn under 13 år.
The Burger Concept afviser, at kampagnen var målrettet børn, men har stoppet salget af produkterne.
Tidligere har Forbrugerrådet også fået medhold i en klage mod andre influencere i en lignende sag. Erhvervsminister Morten Bødskov overvejer at stramme reglerne for influencer-reklamer rettet mod børn og unge.
Læs hele historien på Fodevarewatch.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Engelsk i servicebranchen bliver stadig mere udbredt i København
03-10-2024
-
Populær københavnsk restaurant-kæde går konkurs
03-10-2024
-
Salg af ejendom sikrer opgradering af Benniksgaard Hotel
03-10-2024
-
VisitData kræver kompetenceløft hos mindre destinationer
03-10-2024
-
September-rekord i Københavns Lufthavn
03-10-2024
-
Ny ledelse på Vejrø Resort skal sikre fortsat vækst
03-10-2024
-
Priserne på luksushoteller stiger globalt
03-10-2024
-
Restaurantchef søges til Tangkroen med "VILD løn"
03-10-2024