Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Inden for de næste tre måneder kan de danske forbrugere se frem til et mindre prisfald på dagligvarer. Det tror fødevarevirksomhederne i hvert fald selv, viser tal fra den månedlige rundspørge fra Danmarks Statistik.
For første gang siden august 2021 viser den, at der er flere virksomheder inden for føde- og drikkevarer, som forventer prisfald, end der er virksomheder, som forventer, at priserne stiger. Der skriver FødevareWatch.
Kun 6 pct. af de danske fødevarevirksomheder forventer at hæve priserne de kommende tre måneder. Omvendt forventer 11 pct., at de vil sænke priserne.
For en måned siden forventede mere end hver sjette fødevarevirksomhed ellers at hæve priserne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025