Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Inden for de næste tre måneder kan de danske forbrugere se frem til et mindre prisfald på dagligvarer. Det tror fødevarevirksomhederne i hvert fald selv, viser tal fra den månedlige rundspørge fra Danmarks Statistik.
For første gang siden august 2021 viser den, at der er flere virksomheder inden for føde- og drikkevarer, som forventer prisfald, end der er virksomheder, som forventer, at priserne stiger. Der skriver FødevareWatch.
Kun 6 pct. af de danske fødevarevirksomheder forventer at hæve priserne de kommende tre måneder. Omvendt forventer 11 pct., at de vil sænke priserne.
For en måned siden forventede mere end hver sjette fødevarevirksomhed ellers at hæve priserne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Med ministerbesøg i Bella Center fulgte nye midler til dansk mødeturisme
25-11-2025
-
Finalefeltet er sat: Seks kokke og tjenere klar til Årets Kok og Årets Tjener 2026
25-11-2025
-
Wolt afviser konkurrence som årsag til fjernet prisklausul
25-11-2025
-
Mette Ravn stopper som direktør for Himmerland: Afløser er fundet
25-11-2025
-
Stjernekokke skal sætte turbo på dansk madturisme
25-11-2025
-
Marienlyst Strandhotel kåret som Danmarks bedste konferencehotel – igen
25-11-2025
-
Hotel med 100 værelser på vej i Viborg
25-11-2025
-
Danske kæder løber med førertrøjen på Københavns fastfoodmarked
25-11-2025