Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det skotskbaserede multinationale specialølsbryggeri, Brewdog, sætter ny langsigtet strategi. Det skriver Fødevarewatch.dk.

Inden for fem år skal den samlede globale omsætning fra salget af selskabets egne barer nå over en milliard euro svarende til 7,45 milliarder kroner, mens antallet af barer skal tredobles fra omkring 100 barer til 300.

Strategien indebærer åbninger af barer i Indien, Storbritannien, Holland, Australien, Thailand og USA. I samme omgang kaster Brewdog sig ud i at udlicitere sit brand via en franchisemodel til selvstændige i de amerikanske stater Denver og Colorado.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk

Sunset Boulevard klar til tysk ekspansion efter stærkt år

Sunset Boulevard har øget omsætningen med 13 pct. i 2024 og forbedret resultatet før skat med 12 mio. kr. til 41,8 mio. kr. Kæden planlægger nu sin første restaurant i Tyskland i 2025 og en markant ekspansion i Danmark frem mod 2029.

Log ind