Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Få dage før Brian Mark Hansen skal kæmpe om at blive verdens bedste kok, er der andre, store nyheder fra et andet hjørne af dansk gastronomi. Vi har nemlig fået en ny Danmarksmester i Bøfsandwich kreeret af Café Ella, der holder til på Horsens Kunstmuseum.
Dermed er Panorama Mad & Vin i Silkeborg skubbet af tronen efter at have siddet på den i både 2020 og 2021.
Bag kåringen af Årets Bøfsandwich står foreningen ”De Brune Riddere”, og de lod sig i år imponere af, at Café Ellas chefkok, Jimmy Bjerregaard, havde innoveret bøfsandwichen ved at lægge flæskesvær på toppen.
Næstformand for ”De Brune Riddere”, Frederik Lundberg, siger:
“Vi har nu uddelt prisen for Danmarks bedste bøfsandwich i over 10 år, hvor vi udelukkende har set og smagt, at niveauet er steget, år for år. Så at introducere en ny bøfsandwich på menukortet i november 2022 og så overbevise alle 15 dommere bag ”De Brune Riddere” om, at det er Danmarks bedste, er en vildt imponerende præstation, der vidner om et uhørt højt niveau. Især for en bøfsandwich-debutant.”
Gennem ti års kåringer af Årets Bøfsandwich er det kun lykkedes for København at nå til tops to gange. Resten af guldmedaljerne har jyderne sat sig på.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026