Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Efter landets genåbning oven på corona er efterspørgslen på møder og konferencer steget markant.
”Vi gik ind i 2023 med bookinger for 43 millioner kroner. Til sammenligning havde vi ved indgangen til 2019, som vi ellers oplevede som et godt år, bookinger for 19 millioner kroner,” fortæller direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid i en pressemeddelelse.
Sammen med efterspørgslen er udbuddet også steget siden corona, og stadigt flere kulturinstitutioner og andre venues er også begyndt at udbyde møder og konferencer i deres lokaler.
Marlene H. Sylvester-Hvid vurderer, at den høje efterspørgsel på møder og konferencer i særdeleshed skyldes et øget behov for fysisk samvær efter coronapandemien.
Hun fortæller desuden, at forbruget per konferencegæst er 40 procent højere i 2023 sammenlignet med 2019. Det skyldes ifølge direktøren, at flere konferenceturister vælger at overnatte tæt på konferencecentret, så de har mere tid til socialt samvær.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026