Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selv om omsætningen i det danske hotel- og restauranterhverv aldrig har været højere, betyder det ikke, at det er blevet nemmere at drive restaurant i Danmark, skriver Fødevarewatch.
Således lyder budskabet fra brancheorganisationen Horesta oven på offentliggørelsen af hotellernes og restauranternes omsætning for 2022. Ifølge Danmark Statistik steg omsætningen på de danske hoteller i 2022 med 12 pct. sammenlignet med 2019, mens stigningen for restauranterne lød på 21 pct.
”Det er jo fantastisk, at danskerne har prioriteret de gode oplevelser i et år, hvor deres købekraft ellers er blevet svækket. Forbrugerne har uden tvivl skullet foretage både til- og fravalg, hvad angår husholdningsbudgettet, og der er vi selvfølgelig glade for, at de har set en stor værdi i at tage på restaurant og hotel med familie og venner,” udtaler Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i Horesta.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Carlsberg sælger flere alkoholfrie øl til barer og restauranter
27-09-2023
-
Petter Stordalen lægger an til nyt brand i Danmark
27-09-2023
-
Vestkysten i fælles opråb: Vi fortjener at komme på finansloven ligesom København
27-09-2023
-
Legoland vil vokse: Vi arbejder på en udvidelse
27-09-2023
-
HORESTA-formand raser mod nye pladser til autocampere
27-09-2023
-
Slot har appetit på flere turister: Økologisk mad skal trække dem til
27-09-2023