Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selv om omsætningen i det danske hotel- og restauranterhverv aldrig har været højere, betyder det ikke, at det er blevet nemmere at drive restaurant i Danmark, skriver Fødevarewatch.
Således lyder budskabet fra brancheorganisationen Horesta oven på offentliggørelsen af hotellernes og restauranternes omsætning for 2022. Ifølge Danmark Statistik steg omsætningen på de danske hoteller i 2022 med 12 pct. sammenlignet med 2019, mens stigningen for restauranterne lød på 21 pct.
”Det er jo fantastisk, at danskerne har prioriteret de gode oplevelser i et år, hvor deres købekraft ellers er blevet svækket. Forbrugerne har uden tvivl skullet foretage både til- og fravalg, hvad angår husholdningsbudgettet, og der er vi selvfølgelig glade for, at de har set en stor værdi i at tage på restaurant og hotel med familie og venner,” udtaler Jeppe Møller-Herskind, der er kommerciel direktør i Horesta.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025