Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selvom landets spisesteder holdt coronalukket i en del af 2021, steg salget af økologiske føde- og drikkevarer sammenlignet med året før, skriver Dagligvarehandlen. Mediet henviser til tal fra Danmarks Statistik, der viser, at det økologiske salg til foodservice steg fra 16,8 mia. kr. i 2020 til 16,9 mia. kr. sidste år, mens øko-delen af det samlede foodservice-salg gik landede på 13 pct. i 2021 mod 12 pct. året før, skriver FødevareWatch.dk.
Især økologiske mejeriprodukter og æg oplevede den største fremgang - disse varers økologiske salg landede på 31 pct. mod 12 pct. af det samlede salg til foodservice. Til sammenligning udgjorde kød og fisk kun 5 pct. af det økologiske salg mod 17. pct. af det samlede salg.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Engelsk i servicebranchen bliver stadig mere udbredt i København
03-10-2024
-
Populær københavnsk restaurant-kæde går konkurs
03-10-2024
-
Salg af ejendom sikrer opgradering af Benniksgaard Hotel
03-10-2024
-
VisitData kræver kompetenceløft hos mindre destinationer
03-10-2024
-
September-rekord i Københavns Lufthavn
03-10-2024
-
Ny ledelse på Vejrø Resort skal sikre fortsat vækst
03-10-2024
-
Priserne på luksushoteller stiger globalt
03-10-2024
-
Restaurantchef søges til Tangkroen med "VILD løn"
03-10-2024