Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

”Storebælt Sinatur Hotel & Konference har allerede en imponerende profil. Både gastronomisk og bæredygtigt. Denne profil og gode ånd, agter jeg at videreføre. Og hen ad vejen, ønsker jeg naturligvis at implementere mit eget gastronomiske aftryk,” siger Klaus Kilgast Andersen.

Siden Klaus Kilgast Andersen blev udlært som kok, har han haft en ambition om at bryde den gamle skole og skabe et godt og trygt arbejdsmiljø, i sit køkken. Branchen er desværre kendt for ofte at have et dårligt arbejdsmiljø men i køkkenet og på hele Storebælt Sinatur Hotel & Konference er der et godt samarbejde og en god tone imellem alle hotellets afdelinger.

”Lige siden jeg fik ansvar som udlært kok, har jeg haft en ambition om at bryde med den gamle skole og det ry vores branche desværre har i forhold til dårligt arbejdsmiljø. Den ambition har jeg heldigvis været i stand til at efterleve og opretholde som leder. Jeg mener, at vi som professionelt køkken skal have et fokus på at servicere og imødekomme gæsternes ønsker. Men i min optik starter god service i hver enkelt afdeling af virksomheden. Og hvis mine medarbejdere ikke trives, er der lang vej til god service,” siger Klaus Kilgast Andersen.

Restaurant giver gæster ansvar for god opførsel

På Restaurant Omar i København skal én gæst pr. bord som noget nyt være bordkaptajn med ansvar for god stemning og respektfuld adfærd. Tiltaget er indført for at beskytte personalet mod grænseoverskridende gæster.

Log ind