Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det nye Zleep Hotel Horsens i Recharge City får 164 værelser fordelt over fem etager, lounge- og morgenmadsområde samt bar og reception. Hotellet får adresse centralt i landet ved afkørsel 57 Horsens Syd på motorvej E45.

”Jeg er glad og stolt over, at Recharge City har valgt at investere i Zleep Hotels til deres kommende parkeringscenter. Der er ingen tvivl om, at vi er et rigtig godt match, idet vi hos Zleep Hotels tilbyder en rigtig god overnatning, effektive systemer og en tidlig morgenmad, så langturschaufføren eller den almene bilist hurtigt kan komme på farten igen”, fortæller Peter Haaber, CEO i Zleep Hotels, og fortsætter:

”Desuden opleves mangel på værelseskapacitet i Horsens, når egnen huser koncerter, konferencer og kongresser, hvilket er endnu en god grund til, at vi selvfølgelig skal have et hotel nær byen”.

Recharge City er Europas første og største parkerings- og opladningscenter med EU-platincertificering. Området vil have plads til op mod 450 lastbiler, modulvogntog og specialvogntog og vil desuden rumme servicestation, tankanlæg, ladestandere, værksteds- og vaskeområder for tung trafik, gode toilet- og badeforhold samt udendørsområder, restauranter og naturligvis det kommende Zleep Hotel Horsens.

Marriott runder milepæl med hotel nummer 10.000

Marriott International har åbnet eller overtaget sit hotel nummer 10.000 og markerer dermed en ny milepæl i koncernens globale vækst. Hotelgiganten er i dag repræsenteret i 146 lande og har flere hoteller på det danske marked.

Hotellerne fortsætter fremgang i overnatninger trods påskeeffekt

Friske overnatningstal for hotelbranchen viser 1,68 mio. overnatninger i april. Det svarer til en fremgang på 2,9 pct. sammenholdt med april sidste år. Fremgangen sker endda på trods af, at påsken sidste år lå sent og derfor trak april op i 2025. Tallene er relativt upåvirket af den internationale usikker – for nu.

Log ind