Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Airbnb, der er blandt verdens største formidlere af ferieboliger, vil ændre sin prispolitik. Det sker efter kritik fra kunder, som mener, at priserne på selskabets hjemmeside er uigennemsigtige og vildledende. Det skriver Reuters, ifølge Finans.dk.

I dag ser kunderne, som vil booke en feriebolig, ikke den fulde pris, når de søger. Det skyldes, at f.eks. servicegebyr ikke er medregnet i den pris, som umiddelbart kommer til syne. Den samlede pris oplyses først, når kunder går videre i processen.

Brian Chesky, adm. direktør i Airbnb, fortæller, at Airbnb fra næste måned vil ændre prisbilledet, så gæsterne ser den pris, som de ender med at skulle betale.

Læs hele historien her.

HORESTA: Loft for korttidsudlejning bør halveres

Korttidsudlejning vokser markant og presser hotelbranchen. HORESTA foreslår nu, at det tilladte antal årlige udlejningsdage reduceres fra 70 til 35 for at sikre fair konkurrence og bedre regulering.

Log ind