Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I Danmark er vi gode til at putte økologiske fødevarer i indkøbskurven, når vi køber ind i supermarkedet, men indsatsen halter bagefter, når vi går ud og spiser på hotel, restaurant og café. En YouGov-undersøgelse foretaget for Fødevarestyrelsen viser, at kun at knap hver femte (22 %) går efter spisesteder, der har økologi på menuen.
Samtidig viser undersøgelsen, at hver tredje (37%) er villig til at betale ekstra for at få økologi på tallerkenen og i glasset på fx restauranter og caféer.
"Rigtig mange er formentligt ikke opmærksomme på, at de også kan vælge økologi, når de går ud og spiser på restaurant, café og hotel. Vi håber, at vi kan motivere flere forbrugere til at vælge økologisk, når de spiser ude – og her gør Det Økologiske Spisemærke det nemt for forbrugerne. Samtidig skal den nye kampagne være med til at skubbe på i forhold til, at flere spisesteder får mærket," siger Simon Rask, sektionsleder i afdelingen Bæredygtig Mad og Sundhed i Fødevarestyrelsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Der er noget, danskerne ikke har lært om at gå på restaurant – og det handler om opførsel, lyder opsang
19-04-2024
-
Velkendt navn gør comeback som hoteldirektør på Lolland
19-04-2024
-
Lille dansk kro hyldet i New York Times
19-04-2024
-
Efter 10 år: Vil stoppe ulovlige overnatninger
19-04-2024
-
Overskud hos Billund Lufthavnshotel
19-04-2024
-
Nu opføres jysk feriecenter til 120 millioner kroner
19-04-2024
-
25 millioner kroner til markedsføring: Jysk destination jagter de internationale turister
19-04-2024