Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Gæsterne reserverer bord, men bliver i stigende grad væk fra aftalerne. Restaurationssektoren er kommet i fulde omdrejninger igen efter nogle svære år, men forbindelsen til kunderne er svækket, lyder det fra HORESTA til FødevareWatch.dk.
”Det er svært at købe ind, hvis man ikke ved, om gæsterne dukker op, og det kan resultere i en masse madspild. Samtidig kan virksomhederne stå i situation, hvor de har kaldt alt for meget mandskab på arbejde. Det koster også mange penge, som virksomhederne ikke nødvendigvis har efter to år med corona,” udtaler cheføkonom Jonas Kjær fra HORESTA.
Analysen peger på, at syv ud af ti adspurgte restauranter i hovedstaden nu oplever flere afbestillinger og udeblivelser end før pandemien.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny chef og renovering skal løfte Odder Parkhotel
27-06-2025
-
Stena Line og Strawberry færdige med stor hotelrenovering i Frederikshavn
27-06-2025
-
Core Hospitality ansætter ny CFO for at styrke nordisk vækst
27-06-2025
-
Brune turistskilte lokker tusindvis af gæster til museer og oplevelser
27-06-2025
-
København forbyder turistbusser at standse ved Gefionspringvandet
27-06-2025
-
London klar til selvkørende taxier fra 2026
27-06-2025