Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Gæsterne reserverer bord, men bliver i stigende grad væk fra aftalerne. Restaurationssektoren er kommet i fulde omdrejninger igen efter nogle svære år, men forbindelsen til kunderne er svækket, lyder det fra HORESTA til FødevareWatch.dk.
”Det er svært at købe ind, hvis man ikke ved, om gæsterne dukker op, og det kan resultere i en masse madspild. Samtidig kan virksomhederne stå i situation, hvor de har kaldt alt for meget mandskab på arbejde. Det koster også mange penge, som virksomhederne ikke nødvendigvis har efter to år med corona,” udtaler cheføkonom Jonas Kjær fra HORESTA.
Analysen peger på, at syv ud af ti adspurgte restauranter i hovedstaden nu oplever flere afbestillinger og udeblivelser end før pandemien.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Turismeudspil: Reformér Campingreglementet
18-04-2024
-
Ny i HORESTA: fokus på gastronomi og selvforkælelse i naturskønne omgivelser
18-04-2024
-
Hotel Insights 2024: Lær at sikre synlighed på nettet
18-04-2024
-
Vi har opdateret vores ansættelsesbeviser
18-04-2024
-
Danmarks Bedste Konferencekokke er blevet kåret
18-04-2024
PRESSEKLIP
-
Nyt kanonregnskab fra hotelscenen: Scandic leverer stort overskud
18-04-2024
-
Sofie og Jeppe rækker ud efter medaljer til Skills, og forventninger til dem er store
18-04-2024
-
I dag åbner Københavns nye madmekka efter flere års ombygning
18-04-2024
-
Femte måned i træk med tilbagegang i passagerer
18-04-2024
-
7.000 kvadratmeter stort plejecenter udbydes til hotelprojekt
18-04-2024
-
Flere campister – men færre campingvogne
18-04-2024
-
Great Northern i Kerteminde er næsten klar til at blive vist frem: Udvider restauranten - næste skridt bliver hotel
18-04-2024
-
Knald eller fald for Ild.Pizza: Her genåbner to af Aarhus-kædens pizzeriaer
18-04-2024