Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sjældent har turismen været ramt af så mange eksterne faktorer og usikkerhedsmomenter – og det gør det for alvor vanskeligt at forudsige, hvordan danskerne vil tilbringe den forestående sommerferie 2022.
Men en dugfrisk analyse fra analyse- og rådgivningsvirksomheden Wilke kaster lys over danskernes ferieønsker.
27 pct. svarer i maj, hvor analysen blev foretaget, at sommerferien først bliver planlagt til sommer. Og den tendens ser ifølge Wilke ud til at være mere udbredt i aldersgruppen +60 år. Det betyder for turismens aktører, at der er en meget stor målgruppe, der stadig kan påvirkes med markedsføring, forklarer Gitte Mikkelsen, senior konsulent hos Wilke.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024