Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Du har spist det lækreste måltid, og inden du rejser dig, beder du om regningen. Tjeneren kommer med en betalingsterminal, men før du kan få lov til at betale, skal du på skærmen svare ja eller nej til, om du vil give drikkepenge, skriver Politiken.

Der er delte meninger om drikkepenge i Danmark, men både branche- og arbejdsgiverforeningen HORESTA og fagforeningen 3F vurderer, at spørgsmålet om drikkepenge er blevet mere almindeligt og udbredt.

HORESTAs erhvervsjuridiske chef, Kaare Friis Petersen, siger, at der kan være kunder, som føler sig forpligtet til at give drikkepenge, når en betalingsterminal spørger, men det er helt op til kunden selv.

Læs hele historien her.

Lynguide: Gode råd om at give advarsler

En advarsel er et vigtigt værktøj, når en medarbejder ikke lever op til sine pligter. Her får du en kort guide til, hvornår den er relevant, hvordan den udformes, og hvad du skal være opmærksom på.

HORESTA-netværk stiller skarpt på AI i arbejdslivet

Hvordan kan kunstig intelligens blive en praktisk medspiller i en travl hverdag– Og hvad skal man være opmærksom på juridisk? Det er på dagsordenen, når HORESTAs Learning and Development-netværk mødes den 9. september.

Log ind