Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Pincho Nation har i november åbnet to nye restauranter i Danmark. Begge steder er man kommet godt fra start takket være en stor lokal opbakning og interesse. Blandt andet havde 2.700 i Aalborg og 1.900 i Randers skrevet sig op på prebooking-lister, hvor de kunne få adgang til at booke bord en uge før åbning.

”Vi er ydmyge omkring og taknemmelige for, at det danske publikum har valgt at tage vores koncept til sig. Vi er stolte over, at vi er gået fra to til fire restauranter uden at måtte gå på kompromis med vores høje ambitioner for at skabe en oplevelse for vores gæster i vores unikke koncept. For at det kan lade sig gøre, er man naturligvis nødt til at have nogle virkelig engagerede og dygtige medarbejdere. Fremtiden ser meget lys ud,” siger Flemming Christophersen, CEO/Partner i Pincho Nation Danmark.

I Norden er der flere end 70 Pincho Nation restauranter og 80 pct. af dem er drevet på franchisebasis. I Danmark har den første franchisetager nu åbnet i Randers, og det må meget gerne blive startskuddet til, at flere franchisetagere slutter sig til i de kommende år, håber virksomheden. Franchising er nemlig en vigtig del af vækststrategien. Byer som Aarhus, Odense, Esbjerg, Vejle, Kolding, Herning og Roskilde er interessante for Pincho Nation.

”Vi har fundet en god position i markedet, hvor vi tilbyder en hyggelig og festlig oplevelse, som du ikke umiddelbart kan finde andre steder. Som en del af oplevelsesøkonomien er det nogle turbulente år, vi gennemgår lige nu. Men vores koncept har bevist, at det klarer sig rigtig godt, selv når verden er uforudsigelig, og branchen som sådan har det svært. Derfor fortsætter vi også ekspansionen og åbner nye restauranter i 2023,” siger Flemming Christophersen.

Log ind