Blot en måned efter, at Restaurant Jordnær fik tildelt to michelinstjerner, rullede coronakrisen ind over Danmark, og restauranten så derfor ind i en usikker fremtid. Restauranten har oplevet en stor opbakningen fra lokalområdet og Skandinavien, men manglen på turister fra hele verden gør stadig ondt. Det skriver Berlingske.

Nu hvor coronakrisen er ved at være overstået, spiller michelinstjernerne en særlig rolle i markedsføringen og tiltrækningen af turister til Danmark.  

”Når du er Michelinrestaurant, arbejder og higer du efter det ypperste gastronomiske håndværk. Det er det, som driver dig. Men det har også en afgørende effekt på det omkringliggende restauranterhverv. Fordi gastroturisterne også benytter de andre, og fordi det inspirerer og løfter hele erhvervet. Samtidig skal gæsterne jo også komme og bo på vores hoteller, så det driver jo vores turismeerhverv, at vi har de her fyrtårne,” siger fødevarechef i HORESTA, Tine Skriver.

Læs hele historien her.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne