Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

De to københavnske restauranter Noma og Geranium blev tirsdag kåret til henholdsvis verdens bedste og verdens næstbedste restaurant på den anerkendte World's 50 Best Restaurants-liste. Det skriver Berlingske.

”Undersøgelser har tidligere vist, at de restauranter, der ligger under topniveauet, også får vind i sejlene på grund af den branding, som Noma og Geranium bidrager med. Derudover er de gastroturister, der rejser hertil for at spise på toprestauranterne, vældig gavmilde og bruger flere penge end andre typer turister,” siger Tine Skriver.

Selvom HORESTA er glade for sejren, venter man stadig på turisterne, der endnu ikke er fuldtalligt tilbage i København. Og selv hvis turisterne var her, er det ikke sikkert, de ville kunne få bord på restauranterne. Der er nemlig store udfordringer med personalmangel i restaurantbranchen.

Læs hele historien her.

Eksperter tror på Noma-comeback

Trods kritik af arbejdsmiljøet forventer flere internationale restaurantkendere, at Noma kan genvinde tilliden blandt gæsterne. De peger på restaurantens stærke omdømme og loyale følgerskare som afgørende faktorer.

HORESTA Play: Ti Trin Ned løfter sløret for magien bag Michelin

Om få dage går det løs, når Tivoli i København danner rammer for uddelingen af Michelin-stjernerne til de nordiske lande. Som optakt har HORESTA besøgt Michelin-restaurant Ti Trin Ned i Fredericia. Hør ejer og køkkenchef Michael Nørtoft fortælle om magien og Michelin-stjernernes betydning.

Log ind