Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I løbet af den seneste måned har otte spisesteder på Vesterbro fået sure smileys og bøder, efter Fødevarestyrelsen har været på besøg. Det skriver B.T., som beskriver det som en bøderegn.

”Der er ingen tvivl om, at smileyen er utrolig afgørende. Restauranter er ekstremt eksponerede, så det er vigtigt for en virksomhed og dens omdømme, at den har glade smil. Og det samme gælder for forbrugerne,” siger Tine Skriver, der er fødevarechef i HORESTA.

Hun pointerer dog også, at hun ikke mener, at betegnelsen bøderegn er den rigtige, da det er en relativ lille brøkdel af det samlede antal restauranter.

Restauranter indfører strafgebyr

Et stigende antal restauranter indfører nu gebyrer for gæster, der har bestilt bord, men ikke møder op. Brancheorganisation kalder udeblivelser et ”udbredt problem.”

Log ind