Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det københavnske restaurations- og natteliv er i chok. Igennem lang tid har vi arbejdet tæt sammen med Københavns Kommune om at lave en visionær plan for udviklingen af byens natteliv, skriver Lasse Sørensen, partner, Sovino Brands, Lars Børsting, politisk chef, Rekom, og Peder Blak, adm. direktør, The Old Irish Pub, i deres fælles indlæg i Politiken, hvor de retter en kritik af de udkast, som foreligger på en ny restaurations- og nattelivsplan.
”Vi er gået meget aktivt ind i arbejdet, og vi har haft en rigtig god dialog med kommunen om, hvordan vi kan sikre fremtidens gode oplevelser på barer, diskoteker, natklubber, restauranter samt hotelbarer og samtidig få skruet ned for støjen, når ’festen’ foregår på gaden – uden for de professionelle rammer. Derfor var det som at blive ramt af lynet, da vi så udkastet til en ny restaurations- og nattelivsplan.”
Vedtages forslaget, har kommunen taget en hammer i hånden, som den kan svinge over vores erhverv efter forgodtbefindende, skriver de.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026