Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Under pandemien frygtede Poul H. Lorentzen, der er direktør og stifter af Gaztro, at tonsvis af ketchup- og remouladeflasker fra foodtrucks endte i containere på grund af den aflyste festivalsæson. Han ringede derfor til sin kollega Michael Svendsen, der driver online-platformen Spotmarket.dk for spotvarer til Coops butikker, skriver FødevareWatch.dk.

Poul H. Lorentzen ville høre, om samme formel kunne fungere til foodservicebranchen og restauranter. Han fik et entydigt "ja" til svar, som blev startskuddet til handelsplatformen Gaztro.

Konceptet fungerer således: Hvis en restaurant har en palle med varer, som ikke kan bruges, så kan varen sælges gennem Gaztro, så det går til en anden restaurant istedet for at blive smidt ud.

Læs hele historien her.

Momsdebat blusser også op i nabolande

I Norge presser politikere på for at sænke momsen på fødevarer forud for valget. Store dagligvarekæder erklærer sig villige til at sænke priserne, hvis momslettelser bliver en realitet.

Log ind