Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Under pandemien frygtede Poul H. Lorentzen, der er direktør og stifter af Gaztro, at tonsvis af ketchup- og remouladeflasker fra foodtrucks endte i containere på grund af den aflyste festivalsæson. Han ringede derfor til sin kollega Michael Svendsen, der driver online-platformen Spotmarket.dk for spotvarer til Coops butikker, skriver FødevareWatch.dk.
Poul H. Lorentzen ville høre, om samme formel kunne fungere til foodservicebranchen og restauranter. Han fik et entydigt "ja" til svar, som blev startskuddet til handelsplatformen Gaztro.
Konceptet fungerer således: Hvis en restaurant har en palle med varer, som ikke kan bruges, så kan varen sælges gennem Gaztro, så det går til en anden restaurant istedet for at blive smidt ud.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Fortsat fremgang i hotelovernatninger i september
13-11-2025
-
Sunset Boulevard lander ny direktør
13-11-2025
-
Rekordvækst i Københavns Lufthavn i årets første tre kvartaler
13-11-2025
-
Burger King satser stort på kinesisk ekspansion
13-11-2025
-
Restauratør i opråb over udeserveringsgebyr: Ét bord koster 12.000 kr.
13-11-2025
-
Debatindlæg: Venstre vil stramme reglerne for korttidsudlejning
13-11-2025
-
HORESTA sætter spot på flytrafikken til Hotel Insights 2025
13-11-2025
-
Kold College vinder Young Chef 2025
13-11-2025
-
Turismepulje skal skabe aktivitet – ikke skrivebordsprojekter
13-11-2025